Kolarstwo górskie oraz kolarstwo szosowe to dwie najczęściej wybierane dyscypliny jeśli chodzi o rowerzystów. A co powiedziałbyś na połączenie tych dwóch segmentów? Niemożliwe? A jednak! Gravel czy też szutrowiec zdobywa coraz więcej serc różnych rowerzystów. Dlatego otwórz się na nowość i daj skraść sobie serce. Gwarantujemy, że Kross Esker 6.0 to rower, który nie tylko skradnie ci serce. To rower, który odkryje przed tobą całkowicie nowy świat.
KROSS Esker 6.0 w 2023 roku to kontynuacja myśli, która przyświecała nam przy projektowaniu poprzednich modeli tego już kultowego modelu gravela. To nowy, bardziej wytrzymały lakier oraz tak samo przemyślany napęd. Poprawiliśmy także wiele małych, niewidocznych na pierwszy rzut oka detali, które poprawią Twój komfort jazdy po każdym rodzaju nawierzchni. Jesteśmy pewni, że nowa wersja tego roweru sprawi tyle samo – a nawet więcej – frajdy niż poprzednie roczniki.
Jeszcze do niedawna nie istniał osprzęt rowerowy dostosowany do potrzeb rowerów szutrowych. Jednak Shimano GRX odmienił oblicze tego segmentu rowerów i pozwolił na uwolnienie się spod jarzma szosowych klamkomanetek oraz przerzutek tylnych siłą odebranych rowerom MTB. Teraz, tak jak w przypadku gravela, możesz korzystać jednocześnie z dobrodziejstw obydwu światów. Kross Esker 6.0 wyposażony jest w kompletną grupę Shimano GRX działającą w systemie 2x11. Także tarczowe hamulce hydrauliczne to małe dzieło sztuki wywodzące się z Kraju Kwitnącej Wiśni. W przeciwieństwie jednak do Sakury, japońskiej wiśni, Kross Esker 6.0 nie kwitnie tylko w kilku miesiącach i po kilku chwilach jego żywot nie przemija. Wsiadając na niego będziesz chciał, by ta chwila trwała w nieskończoność. Obręcze DT Swiss stanowiły fundament, na którym zbudowaliśmy nasze koła. Wyposażyliśmy je w sprawdzone i lubiane przez wielu rozkochanych w szutrach kolarzy opony WTB Riddler o szerokości 37 milimetrów.
Rama Kross Esker 6.0 została wykonana przy użyciu aluminium superlite - stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych - wzmocniony. Ponadto zarówno tylny trójkąt jak i w karbonowy widelec wyposażone zostały w sztywne osie pomagające w zmniejszeniu ilości pracy serwisowej przy wymianie kół. Przy projektowaniu ramy postanowiliśmy wyposażyć ją w wewnętrzne prowadzenie linek. Dzięki temu sprawiliśmy, że rower wygląda estetycznie i schludnie, przez co może stanowić doskonały środek dojazdowy do pracy dla wielu osób. Ten system prowadzenia linek pozwolił nam także na zmniejszenie ryzyka zerwania linki w trakcie jazdy w terenie.
Rama i widelec
Napęd
Koła
Hamulce
Komponenty